Kārtridžu uzpilde - jautājumi un atbildes
Kas ir toneris? | |
Toneris ir pulverveida viela, kuru izmanto lāzera drukas printeros un kopētājos tekstu un attēlu izdrukāšanai uz papīra. |
|
Kā vajadzētu uzglabāt Kārtridžu, kad tas atrodas ārpus printera? | |
Ja kārtridžs tiek izņemts no drukas iekārtas, uzlieciet tai aizsargpārsegu un ievietojiet triecienizturīgā un mitrumdrošā iepakojumā (airbag), lai tās uzglabāšana vai transportēšana notiktu droši. Neturiet kārtridžu vertikāli vai neapgrieziet to otrādi. Kārtridžs jāuzglabā tādā stāvoklī, kādā tas atrodas drukas iekārtā. |
|
Ko nozīmē kārtridža uzpilde? | |
Kārtridža uzpildīšanas procesā kārtridžu testē, novērtējot tā tehnisko stāvokli, un, ja nav nepieciešama nolietoto detaļu nomaiņa (kārtridža atjaunošana), veic kārtridža tīrīšanu, kontaktu eļļošanu un kārtridža uzpildi ar toneri. |
|
Ko nozīmē kārtridža atjaunošana? | |
Kārtridža atjaunošanas procesā kārtridžu testē, novērtējot tā tehnisko stāvokli, un gadījumā, ja pēc testēšanas tiek konstatēta nepieciešamība nomainīt nolietojušās detaļas, veic kārtridža tīrīšanu, nolietoto detaļu nomaiņu, kontaktu eļļošanu un kārtridža uzpildi ar toneri. |
|
Kādēļ nepieciešama regulāra kārtridža nolietojušos detaļu nomaiņa? | |
Kārtridža detaļas nolietojas kā jebkurš cits mehānisms. Nomainot nolietojušās detaļas, uz izdrukām tiek novērsti tādi defekti, kā svītras, punkti, fons, zema kvalitāte un tml. |
|
Ko nozīmē kārtridža izdruku skaits? | |
Kārtridža izdruku skaits ir garantētais izdrukājamo A4 formāta lapu skaits, ja A4 formāta lapas aizpildījums nav lielāks par 5%. |
|
Ko nozīmē A4 formāta lapas 5% aizpildījums? | |
A4 formāta lapas 5% aizpildījums ir vienāds ar 31 teksta rindiņām, no kurām katrā ir 60 rakstzīmes. |
|
Ko nozīmē kārtridža čips? | |
Kārtridža čips ir detaļa, kas printerim sniedz informāciju par izlietoto tonera daudzumu, izdrukāto lapu skaitu, procentuālo lapas aizpildījumu, kā arī ziņo par faktu, ka kārtridžs ir tukšs un nepieciešama tā nomaiņa vai uzpilde. |
|
Vai jaunāko modeļu kārtridžus ar čipiem vienmēr ir iespējams uzpildīt? | |
Jaunākās paaudzes printeru kārtridžu modeļiem čipi ir sarežģītāki. Alternatīvu čipu ražotājiem šādu čipu izstrāde prasa ne mazums laika, dažreiz līdz pat sešiem mēnešiem. Ja veicat kārtridžu uzpildi, pirms jauna printera iegādāšanās lūdzam konsultēties ar mums par šī printera kārtridža uzpildes iespējamību. |
|
Ko nozīmē demo kārtridžs? | |
Iegādājoties jaunu printeri, visbiežāk ražotājs komplektā ir iekļāvis demo kārtridžu, kurā tonera daudzums ir mazāks kā standarta kārtridžā. Attiecīgi arī šāda demo kārtridža izdruku skaits ir mazāks. |
|
Vai ir iespējams uzpildīt demo kārtridžu ar standarta kārtridža tonera daudzumu? | |
Tas ir atkarīgs no kārtridža ražotāja un kārtridža tipa. Dažus kārtridžus ir iespējams uzpildīt līdz standarta kārtridža atzīmei, dažus nevar, jo kārtridža tonera tvertnes izmērs to nepieļauj. Tādā gadījumā kārtridžu ir iespējams uzpildīt ar demo kārtridža tonera daudzumu. Dažu tipu kārtridžiem demo tonera tvertni ir iespējams nomainīt ar standarta kārtridža tonera tvertni. |
|
Kāda ir atšķirība starp standarta kārtridžu un lielākas tonera ietilpības (X) kārtridžu? | |
Atšķirība ir izdruku skaitā. Lielākas ietilpības kārtridžs tiek uzpildīts ar lielāku daudzumu tonera nekā standarta kārtridžā. |
|
Vai ir iespējams standarta kārtridžu pārveidot lielākas ietilpības (X) kārtridžā? | |
Tas ir atkarīgs no kārtridža ražotāja. Daudzus kārtridža modeļus mēs pārveidojam lielākas ietilpības kārtridžos, taču ir kārtridžu modeļi, kuriem šādas iespējas nav. |
|
Vai, veicot kārtridža uzpildi vai atjaunošanu, var zaudēt printera garantiju? | |
Noteikti nē! Ražotāja garantija ir nodrošināta printerim. Patērētājam ir tiesības izvēlēties, kādus kārtridžus šajā printerī izmantot – oriģinālos, alternatīvos, uzpildītos vai atjaunotos. |
|
Ja izdrukas kvalitāte ir neapmierinoša – kā zināt, vai problēmas iemesls ir printerī vai kārtridžā? | |
Nomainiet kārtridžu ar citu kārtridžu un izdrukājiet pāris (aptuveni 3 – 5) lapas. Ja izdrukas defekts ir tāds pats kā ar nomainīto kārtridžu, visticamāk, ka problēma ir printerī. Ja izdrukas kvalitāte ir laba, visticamāk, ka problēma ir nomainītajā kārtridžā. Jebkurā gadījumā problēmas risināšanas jautājumos lūdzam sazināties ar mums. |
|
Printeris, tajā ievietojot jaunu, uzpildītu vai atjaunotu kārtridžu, rāda paziņojumu, ka kārtridžs ir tukšs. Kas būtu jādara? | |
Daudziem kārtridžiem ir čips, un, visticamāk, problēma būs tajā. Dažiem kārtridžiem ir drošinātāji, kuri, iespējams, ir bojāti. Jebkurā gadījumā problēmas risināšanas jautājumos lūdzam sazināties ar mums. |
|
Ko darīt, ja uz izdrukas parādās punkti? | |
Visbiežāk šāda defekta iemesls ir bojāts gaismas jutīgais cilindrs (OPC). Tā nomaiņu var veikt mūsu servisā. |
|
Ko darīt, ja uz izdrukas parādās melnas svītras? | |
Visticamāk, problēma ir tā, ka kārtridža uzlādes cilindrs (PCR) ir netīrs, kam ir liela nozīme kasetnes izdrukas kvalitātē. Problēmas risināšanas jautājumos lūdzam sazināties ar mums. |
|
Ko darīt, ja uz izdrukas parādās bālas svītras? Problēma ir kārtridžā vai printerī? | |
Iemesli var būt dažādi. Visbiežāk tas notiek tādēļ, ka kārtridžā ir beidzies toneris un ir nepieciešama kārtridža uzpilde. Otrs iemesls var būt kārtridža uzlādes cilindrs (PCR) (tas pats iemesls, kas izdrukai ar melnām svītrām). Trešais iemesls ir saistīts ar printera lāzera iekārtu, kas jāiztīra. Visos gadījumos vērsieties pēc palīdzības pie mums! |
|
Ko darīt, ja uz izdrukas veidojas fons? | |
Iemesli var būt dažādi. Populārākais fona iemesls ir tonera neatbilstība. Lūdzu, sazinieties ar mums, lai atrisinātu šo problēmu. Vēl viens šādas problēmas iemesls var būt pārāk bieza papīra lietošana printerī. |
|
Kādēļ ir nepieciešams veikt printeru apkopes? | |
Neatkarīgi no tā, vai lietojat ražotāja oriģinālos kārtridžus, alternatīvos kārtridžus, uzpildītus vai atjaunotus kārtridžus, printeris ikdienā tiek pakļauts dažādu putekļu, tostarp arī tonera putekļu, iedarbībai. Lai izdrukas kvalitāte būtu nevainojama, periodiski vēlama printera tīrīšana jeb profilakse. Ja printera noslodze ir maza, apkopi ieteicams veikt ne retāk kā reizi trijos mēnešos. |
|
Kas ir par iemeslu tam, ka pēc izdrukas toneris uz papīra nav noturīgs (viegli izsmērējams)? | |
Šāds defekts visbiežāk rodas tādēļ, ka printerim nedarbojas krāsns (fuser) vai arī tā darbojas nepilnvērtīgi un nepieciešamajā temperatūrā „nepiekausē” toneri pie papīra. Tāpat problēma var būt tajā, ka izmantojat pārāk biezu papīru. Iepazīstieties ar pieļaujamo papīra biezumu printera instrukcijā un drukas darbos izmantojiet atbilstoša biezuma papīru. |